.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرپرست سازمان فاوا عنوان کرد
اباذری: گام دوم ساری‌کارت باید پنجره‌ای نو به روی شهروندان بگشاید
شمال نیوز: با توجه به گسترش سطح فناوری اطلاعات و سواد الکترونیکی مردم و نگاهی به فعالیت‌های مشابه مجازی در حوزه پرداخت‌های آنلاین باید دست به نوآوری بزنیم تا بتوانیم شهروندان محترم را در استفاده بیشتر از ساری‌کارت ترغیب کنیم.
اباذری: گام دوم ساری‌کارت باید پنجره‌ای نو به روی شهروندان بگشاید

به گزارش شمال نیوز، علی‌اصغر اباذری سرپرست سازمان با بیان اینکه از رونمایی پروژه کارت شهروندی (ساری‌کارت) و سپس بهره‌برداری آن در شهر ساری حدود هفت سال می‌گذرد، اظهار کرد: در آن مقطع به پرداخت كرايه اتوبوس و تاکسی، تاکسی‌متر، پاركومتر، استخر، سينما و نانوايی اشاره شد و هدف مجموعه سازمان فاوا توسعه این پروژه و گسترده شدن آن در بخش‌های مختلف خریدهای شهروندان بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بارزترین مشکلات این طرح چه در شهر ساری و چه در دیگر شهرهای بزرگ مثل تهران یا مشهد، اولاً بحث سطح سواد الکترونیکی مردم در آن زمان بود و ثانیاً فرهنگ‌سازی مناسبی چه از سوی رسانه‌ها و چه از جانب شهرداری و پیمانکار این طرح صورت نگرفت، افزود: لازمه تحقق چنین پروژه‌هایی دامن‌گیر شدن آن در خانواده‌ها و تبلیغ درست آن است که متأسفانه در این بخش به‌خوبی عمل نکردیم.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری ادامه داد: با توجه به قرارداد منعقده این پروژه در آن مقطع، انرژی زیادی از شهرداری چه در حوزه تأمین نیروی انسانی و چه منابع مالی گرفته شد و از آن‌سو هیچ منفعت و درآمد پایداری برای شهرداری حاصل نشد.

اباذری با عنوان اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی در طول زمان، به اندازه چندین پروژه عمرانی هزینه‌بر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این هزینه‌کردها اصلاً به چشم نمی‌آید و در نظر افکار عمومی این خدمت الکترونیکی یک پروژه درآمدزا برای شهرداری است.

وی با اعلام اینکه ما به این اصل قائلیم که باید طوری این پروژه اجرا می‌شد تا حداقل شهرداری در این بخش متضرر نمی‌شد، یادآور شد: همان‌طور مشاهده می‌کنید امروز شرکت‌های بزرگی در کشور در حال خدمات‌رسانی الکترونیکی هستند که تبدیل به غول‌های بزرگ اقتصادی و بدون رقیب شده‎اند. حرف ما این است که شهرداری نیز با توجه به بسترهای موجود چه در حوزه نیروی انسانی و چه در زیرساخت‌هایی که امروز در اختیار دارد باید به سطحی از درآمد پایدار برسد تا بتواند سطح خدمت‌رسانی‌های خود در بخش الکترونیک یا هم‌راستا با شهر هوشمند را گسترش دهد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری تصریح کرد: حرکت در مسیر اجرای آیتم‌های یک شهر هوشمند در ایران کار بسیار سختی است. متأسفانه پراکندگی خدمات و زیرساخت‌های شهری، موازی‌کاری‌ها بی‌دلیل و یکپارچه نبودن مدیریت شهری بر این سختی‌ها اضافه می‌کند اما با این حال سازمان فاوای شهر ساری نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و با تکیه بر شعار و بهانه قرار دادن وضع موجود، به رسیدن به شهر هوشمند فکر نکند. خدا را شاکریم در سال‌های اخیر پروژه بزرگ فیبر نوری از سوی سازمان فاوا در سطح شهر ساری اجرا شد و این پروژه به‌عنوان یک زیرساخت اختصاصی و کلیدی می‌تواند ما را در ارائه بسیاری از خدمات الکترونیکی یاری کند.

اباذری با اشاره به رو به اتمام بودن قرارداد شهرداری با پیمانکار مجری ساری‌کارت بیان کرد: همان‌طور که اشاره کردم با توجه به قرارداد منعقده، دست شهرداری در این پروژه بسته بود اما با به پایان رسیدن این قرارداد، امیدواری ما بیشتر شد و از ابتدای سال جاری جلساتی با کارشناسان سازمان مبنی بر اجرای گام دوم این پروژه برگزار کردیم.

وی با عنوان اینکه باید در گام دوم اجرای پروژه کارت شهروندی بسیار حساب‌شده رفتار کرد تا پنجره‌ای نو به روی شهروندان گشوده شود، گفت: با توجه به گسترش سطح فناوری اطلاعات و سواد الکترونیکی مردم و نگاهی به فعالیت‌های مشابه مجازی در حوزه پرداخت‌های آنلاین باید دست به نوآوری بزنیم تا بتوانیم شهروندان محترم را در استفاده بیشتر از ساری‌کارت ترغیب کنیم.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با بیان اینکه کارشناسان خبره و تحصیل‌کرده‌ای در سازمان فاوا درحال فعالیت هستند، اضافه کرد: ابتکار، خلاقیت، نوآوری و مدل‌های جذاب در حوزه خدمت‌رسانی الکترونیکی حد و مرزی نمی‌شناسد و گاهاً یک طرح بزرگ از یک نوجوانی که حتی تحصیلات عالیه ندارد، ممکن است خلق و ارائه شود. به همین منظور از همین‌جا از همه شهروندان، به‌ویژه نخبگان خواستاریم تا ما را در گام دوم پروژه ساری‌کارت یاری کنند.

اباذری با عنوان اینکه درنظر داریم قرارداد کارت شهروندی را طوری تنظیم کنیم تا با توجه به پیشرفت تکنولوژی و لزوم به‌روز بودن خدمات، هر زمانی که احساس نیاز کردیم به آن متمم اضافه کنیم، اظهار کرد: درب سازمان فاوا به‌روی همه باز است و طی فراخوانی از همه فعالان این بخش، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت خواهد شد تا طرح‌های خود را بدون هیچ معطلی به ما ارائه کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.184 seconds.